HTML

Gyakorlatok otthon

2011.01.21. 22:22 indola

 

 

A következő gyakorlatok, amelyeket itt olvashattok, segítenek abban, hogy jobban érezzétek magatokat a bőrötökben, javuljon a hangulatotok, fizikailag, energetikailag és szellemileg is fittebbek legyetek. A gyakorlatokat napi rendszerességgel végezzétek, nem vesz igénybe sok időt.

 

                                                            Hasi légzés

Egymásra helyezett kezünket tegyük köldökünkre, végezzünk lassú kilégzést, közben lassan számoljunk háromig. Ugyanennyi ideig tartsunk szünetet, majd szintén ebben az ütemben belégzés, szünet. Fokozatosan nyújtsuk a kilégzés idejét, s így a többit is, de egy körön belül a kilégzés, a szünet, belégzés, szünet mindig ugyanannyi ideig tartson.

A gyakorlat elősegíti a koponyacsontok ritmikus mozgását, emeli az energiaszintet, javítja a figyelési és olvasási képességet. Lazítja a központi idegrendszert.

 

 

                                                    Koncentráció-korrekció

Az egyik kar a fej mellett magasba nyújtva, a tenyér előre néz. Másik kezünkkel - a fejünk mögött, a fejtetőnél átnyúlva - megfogjuk kinyújtott karunkat könyöktájon.
Kilégzésnél előre nyomjuk kinyújtott karunkat, belégzésnél visszahúzzuk. Ötször ismételjük.
Kilégzésnél oldalra nyomjuk karunkat, távolítva fejünktől, belégzésnél visszahúzzuk, ötször ismételjük.
Végezzük ez a gyakorlatokat a másik oldalon is.

A gyakorlat tornáztatja a rekeszizmot,
lazítja a testtartást, segíti a szem és a kéz összehangolását, fejleszti a manuális képességeket és az írás közbeni koncentrációt-

 

 

 

 

                                         Nyakizom lazítás

Egyenesen állva fordítsuk jobbra  fejünket, amennyire csak tudjuk. Jobb karunk leengedve, bal kezünkkel fogjuk át és masszírozzuk a lapocka fölötti izom területét. Kb. egy perc után fordítsuk fejünket balra, egy percig ebben a fejtartásban masszírozzunk.
Ismételjük meg a gyakorlatot a másik oldalon is, azaz a fej marad balra fordítva, a bal kéz leengedve, jobb kéz masszírozza a bal lapocka fölötti izmot, stb.

A gyakorlat erősíti a rövid és hosszú távú emlékezést, integrálja a látást-, hallást-mozgást, segíti a hallás utáni megértést, a beszédet.

 

 

 

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.